Figura Clinica Logo
Έξυπνη Αναζήτηση

Οι διατροφικές συνήθειες τις εορταστικές μέρες αλλάζουν μιας και έχουμε την ευκαιρία να βρεθούμε με αγαπημένα μας πρόσωπα και να διασκεδάσουμε απολαμβάνοντας τη γιορτινή ατμόσφαιρα!

Ωστόσο, από τη μία οι οικογενειακές υποχρεώσεις, οι συγκεντρώσεις με φίλους, τα πάρτι γραφείου και οι διάφορες εορταστικές λιχουδιές φανερώνουν μία ισχυρή σύνδεση των εορτών με την έννοια του φαγητού.

Πώς όμως μπορούμε να απολαύσουμε τις γιορτές, χωρίς να βρεθούμε στο τέλος με επιπλέον ανεπιθύμητα κιλά;

  1. Μην ξεχνάτε να τρώτε με αργούς ρυθμούς. Δώστε τον κατάλληλο χρόνο στον εαυτό σας να νιώσει το αίσθημα του κορεσμού, απολαμβάνοντας ταυτόχρονα τις πλούσιες γεύσεις των νόστιμων εδεσμάτων που μας προσφέρονται στις γιορτές.
  2. Αποφεύγετε να πηγαίνετε στις χριστουγεννιάτικες συγκεντρώσεις πεινασμένοι. Καταναλώστε λοιπόν ένα ελαφρύ σνακ ή ένα φρούτο 1 ώρα πριν, αθώς έτσι θα κόψετε την πείνα σας και θα είστε σε θέση να ελέγχετε καλύτερα το τι θα φάτε.
  3. Όταν έχετε προγραμματίσει να φάτε εκτός σπιτιού ή είστε κάπου καλεσμένοι και γνωρίζετε πως πιθανότατα θα φάτε λίγο πιο «βαριά», φροντίστε την υπόλοιπη μέρα να έχετε πιο ελαφριά γεύματα.
  4. Βάλτε στο πιάτο σας αρκετή ποσότητα λαχανικών και σαλάτας, καθώς οι φυτικές ίνες που περιέχουν σας βοηθούν να χορτάσετε πιο γρήγορα. Αποφύγετε ωστόσο τις σαλάτες με τα πολλά υλικά (κρουτόν, τριμμένο τυρί, αλλαντικά) και τα παχυντικά dressings και αντί αυτών προτιμήστε απλές σαλάτες που έχουν μόνο λαχανικά.
  5. Αποφύγετε πιάτα πλούσια σε βούτυρο και κρέμα γάλακτος, τα τηγανητά και τα πιάτα που περιέχουν πολλά τυριά και αλλαντικά.
  6. Προτιμήστε ένα κυρίως πιάτο, αντί για πολλά και διαφορετικά ορεκτικά αν έχετε πρόβλημα με περιττά κιλά.7. Μην τρώτε σε ένα μπουφέ από όλα τα φαγητά! Διαλέξετε μόνο λίγα από αυτά που σας αρέσουν περισσότερο και γεμίστε το πιάτο σας μόνο μια φορά.
  7. Πίνετε άφθονο νερό. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται ένα αίσθημα πληρότητας χωρίς την πρόσληψη περιττών θερμίδων από επιπλέον φαγητό ή γλυκά.
  8.  Προσοχή στις «υγρές» θερμίδες! Τα αλκοολούχα ποτά όπως και τα διάφορα ροφήματα με προσθήκη ζάχαρης ή κρέμας σας φορτώνουν με περιττές θερμίδες που ούτε καν το καταλαβαίνετε.
  9. Αποφύγετε γλυκά με πολλά λιπαρά (π.χ. πάστες, τούρτες, σιροπιαστά) και προτιμήστε μελομακάρονα ή δίπλες. Περιοριστείτε σε 1-2 μικρά τεμάχια!

Διαιτολόγοι-Διατροφολόγοι, Figura Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης

                                                                    Νικολοπούλου Δήμητρα (MSc) & Τσάλλου Νίκη

Μοιράσου το:

Σας κοιτάμε στα μάτια ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Περισσότερα Αποδοχή