Figura Clinica Logo
Έξυπνη Αναζήτηση

Πώς επηρεάζεται η διατροφή μας τις γιορτές;

Διανύουμε ήδη μια από τις πιο όμορφες γιορτές του χρόνου και αυτή δεν είναι άλλη από τα Χριστούγεννα!! Κουραμπιέδες και μελομακάρονα έχουν αναμφισβήτητα την... τιμητική τους, ωστόσο δεν είναι μόνο αυτά τα γλυκά που μας βάζουν σε πειρασμό κάθε χρόνο..

Για να μην παγώσει λοιπόν το χαμογελάκι σας όταν περάσουν οι γιορτές και ανεβείτε στη ζυγαριά, μάθετε παρακάτω τα πάντα για τα πιο δημοφιλή γλυκά των εορτών των Χριστουγέννων και τις θερμίδες που αποδίδουν!

Κουραμπιέδες

Το παραδοσιακό γλυκό των Χριστουγέννων, ο κουραμπιές, συνοδεύεται από αρκετές θερμίδες και λιπαρά, ιδίως κορεσμένα, τα οποία θεωρούνται επιβλαβή για το καρδιαγγειακό σύστημα. Αποφύγετε λοιπόν τις υπερβολές και προτιμάτε τους μικρούς σε μέγεθος κουραμπιέδες με λιγότερο βούτυρο και ζάχαρη άχνη, για να μειώνετε τις θερμίδες και τα λίπη που προσλαμβάνετε.
1 κουραμπιές (40γρ.): θερμίδες 240 kcal, λιπαρά 9,2 γρ

Μελομακάρονα 

Το αγαπημένο μελομακάρονο αποτελεί μία από τις πιο υγιεινές γλυκές επιλογές των γιορτών! Ειδικά μάλιστα όταν παρασκευάζεται από καλό, ποιοτικό μέλι και με ελαιόλαδο αντί για βούτυρο, τα οφέλη του είναι πολλαπλά για την υγεία!

1 μελομακάρονο (35 γρ.): θερμίδες 170 kcal, λιπαρά 8 γρ

Δίπλες 

Οι δίπλες θεωρούνται καλύτερη επιλογή συγκριτικά με τους κουραμπιέδες αφού έχουν λιγότερες θερμίδες και σχεδόν 50% λιγότερα λιπαρά! Προτιμήστε εκείνα που έχουν παρασκευαστεί με ελαιόλαδο και όχι σπορέλαιο κι έτσι ενισχύστε τον οργανισμό σας με τα καρδιοπροστατευτικά μονοακόρεστα λιπαρά!
1 δίπλα (45 γρ.): θερμίδες 170 kcal, λιπαρά 4,5 γρ

Βασιλόπιτα

Το αγαπημένο αυτό γλυκό, σήμα κατατεθέν της Πρωτοχρονιάς, έρχεται σε δύο μορφές: βασιλόπιτα τύπου κέικ και τύπου τσουρέκι. Η βασιλόπιτα τύπου κέικ παρασκευάζεται με αρκετό βούτυρο και αυγά, και ως εκ τούτου χαρακτηρίζεται από υψηλή θερμιδική αξία  με πολλά λιπαρά, κυρίως κορεσμένα. Προτιμήστε την άλλη εκδοχή της (τύπου τσουρέκι), καθώς για την παρασκευή της απαιτείται 50% λιγότερο βούτυρο ενώ ταυτόχρονα, περιέχει πολλά μυρωδικά (μαχλέπι, μαστίχα και γλυκάνισο) τα οποία έχουν και αντιοξειδωτική δράση! Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, προτιμήστε τις σπιτικές βασιλόπιτες που περιέχουν συνήθως πιο αγνά υλικά.

1 μέτριο κομμάτι τύπου κέικ (100 γρ): θερμίδες 350 kcal, 20 γρ λιπαρά

1 μέτριο κομμάτι τύπου τσουρέκι (100 γρ): θερμίδες 290 kcal, 10 γρ λιπαρά

 

Tips!

Περιοριστείτε σε 2-3 γλυκά την εβδοµάδα! Είναι αρκετά για να απολαύσετε το εορταστικό κλίμα των ημερών, αλλά και να μην διακινδυνεύσετε τη γραμμή σας! Προτιμήστε ωστόσο τα μικρά σε μέγεθος γλυκά, καθώς και αυτά που γνωρίζετε πως έχουν παρασκευαστεί με αγνά υλικά.

Αποφύγετε γλυκά όπως τούρτες και σιροπιαστά καθώς θεωρούνται θερμιδικές βόμβες! Αν ωστόσο δεν μπορείτε να τα αποφύγετε, μπορείτε να περιοριστείτε σε μια μικρή ποσότητα ή ακόμη να τα μοιραστείτε με τα αγαπημένα σας πρόσωπα!

 

Figura Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

                                                                                                   Νικολοπούλου Δήμητρα (MSc)

Μοιράσου το:

Σας κοιτάμε στα μάτια ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Περισσότερα Αποδοχή