Figura Clinica Logo
Έξυπνη Αναζήτηση

Τι μπορούμε λοιπόν να κάνουμε για να χάσουμε αυτά τα κιλά και να μην τα κουβαλάμε καθ’ όλη τη διάρκεια του νέου έτους;

Οι  ημέρες των γιορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, παραδοσιακά συνδέονται με γιορτινά τραπέζια, πληθώρα γλυκών και αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ. Έτσι όταν τελειώνει αυτή η κατά τα άλλα υπέροχη περίοδος του χρόνου, έκτος από αναμνήσεις, μας αφήνει και με μερικά κιλά παραπάνω!

Τι μπορούμε λοιπόν να κάνουμε για να χάσουμε αυτά τα κιλά και να μην τα κουβαλάμε καθ' όλη τη διάρκεια του νέου έτους; Με αρκετή ψυχραιμία και υπομονή μπορείτε να επανέλθετε στο αρχικό σας βάρος αρκεί να ακολουθήσετε πιστά τις συμβουλές μας! 

  1. Πείτε όχι στη γρήγορη απώλεια βάρους! Μην καταφεύγετε σε καμία περίπτωση σε ανορθόδοξες μεθόδους απώλειας βάρους, όπως οι αυστηρά υποθερμιδικές δίαιτες, οι πρωτεϊνικές δίαιτες και οι λεγόμενες δίαιτες «αποτοξίνωσης» με φρούτα, σούπες και ζωμούς. Οι συγκεκριμένες δίαιτες επιφέρουν απώλεια μυϊκού ιστού, και όχι λίπους που είναι το ζητούμενο, εξάντληση και σίγουρη επαναφορά των κιλών που θα έχετε καταφέρει να χάσει. Ας έχετε λοιπόν στο πίσω μέρος του μυαλού σας ότι είναι προτιμότερο να απαλλαγείτε στο διπλάσιο χρόνο από τα κιλά, από το να τα επαναπροσλάβετε στο διπλάσιο μετά!
    Η προσπάθεια αλλαγής της διαιτητικής συμπεριφοράς θα πρέπει να ξεκινήσει με άξονα τις ήδη υπάρχουσες διατροφικές συνήθειες. Απαραίτητο είναι να υπάρχουν τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων, ώστε το άτομο να μην στερείται βασικά θρεπτικά συστατικά αλλά και να μην δημιουργούνται στερητικά σύνδρομα.
  2. Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα καλό και υγιεινό πρωινό. Η επιλογή ενός ισορροπημένου πρωινού συμβάλλει στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού, στο αίσθημα κορεσμού και γενικότερα στην επιλογή πιο υγιεινών σνακ μέσα στην ημέρα!
  3. Καταναλώστε μικρά και συχνά γεύματα, τα οποία σας βοηθούν να μην πεινάτε κατά τη διάρκεια της ημέρας, μειώνοντας έτσι τα επεισόδια υπερφαγίας. Φροντίστε λοιπόν, να καταναλώνετε 3 κυρίως γεύματα και 2 ενδιάμεσα σνακ.
  4. Εντάξτε στη διατροφή σας τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως φρούτα, λαχανικά, και προϊόντα ολικής αλέσεως.
  • Καταναλώστε 2-3 μέτρια φρούτα την ημέρα σαν σνακ.
  • Συνοδεύστε πάντα τα γεύματά σας με σαλάτα, φροντίζοντας μάλιστα να ξεκινάτε από αυτήν.
  • Καταναλώστε δημητριακά ολικής άλεσης, βρώμη ή φαγόπυρο για πρωινό. Προτιμήστε αμυλούχα ολικής άλεσης όπως ψωμί, μακαρόνια ολικής άλεσης, καστανό ρύζι, πλιγούρι κ.α.
  1. Περιορίστε τις μερίδες σας. Το μέγεθος της μερίδας φαγητού είναι το άλφα και το ωμέγα στην προσπάθεια απώλειας βάρους. Ένας πρακτικός και εύκολος τρόπος είναι να χρησιμοποιείτε πιάτα και μαχαιροπίρουνα μικρότερου μεγέθους!
  2. Αποφύγετε την κατανάλωση τηγανιτών, λιπαρών και έτοιμων φαγητών, όπως λιπαρά κρέατα και λουκάνικα, τυριά πλούσια σε λιπαρά, κρέμες γάλακτος, βαριές σάλτσες και γενικότερα φαγητά με πολύ λάδι.
  3. Απομακρύνετε από το οπτικό σας πεδίο τους κουραμπιέδες, τα μελομακάρονα, τις δίπλες και οποιοδήποτε άλλο εορταστικό γλύκισμα έχει απομείνει στο σπίτι σας.
  4. Πίνετε τουλάχιστον 8-10 ποτήρια νερό ημερησίως, καθώς βοηθάει σημαντικά στο αίσθημα κορεσμού και στην καταπολέμηση της κατακράτησης.
  5. Αυξήστε τη φυσική σας δραστηριότητα.

 

 

Figura Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

 Νικολοπούλου Δήμητρα (ΜSc)

Μοιράσου το:

Σας κοιτάμε στα μάτια ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Περισσότερα Αποδοχή