Figura Clinica Logo
Έξυπνη Αναζήτηση

Διανύουμε μια δύσκολη οικονομικά εποχή όπου η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει σημαντικά όχι μόνο το πορτοφόλι μας αλλά…και τη διατροφή μας!

Ωστόσο, υπάρχουν λύσεις και προτάσεις που μπορούν να μας βοηθήσουν ώστε να κάνουμε οικονομία χωρίς να θυσιάσουμε την ποιότητα της διατροφής μας!

       1. Ψωνίζετε φρέσκα τρόφιμα!

Τα φρέσκα τρόφιμα γενικά είναι φθηνότερα από τα κονσερβοποιημένα και τα κατεψυγμένα τρόφιμα. Παράλληλα, με αυτόν τον τρόπο αποφεύγετε αρκετά πρόσθετα τροφίμων και συντηρητικά που πιθανότατα να υπάρχουν στα επεξεργασμένα τρόφιμα. Στη λαϊκή αγορά τα είδη είναι φθηνότερα, η ποικιλία μεγαλύτερη και η ποιότητα σαφώς ανώτερη!  

  1.  Κάνετε λίστα των τροφίμων που χρειάζεστε!

Είναι σημαντικό να κάνετε μια λίστα του τι χρειάζεστε και πόσο.  Έτσι δεν θα αγοράζετε περιττά τρόφιμα, θα παραμείνετε μέσα στο budget σας, και φυσικά θα αποφύγετε την αγορά ανθυγιεινών τροφίμων.

      3. Ψωνίζετε μεγάλες συσκευασίες τροφίμων!

Είναι οικονομικότερο να ψωνίζετε μεγάλα πακέτα ή μεγάλες ποσότητες παρά μικρές, αλλά πρέπει πάντα να συγκρίνετε το καθαρό βάρος του τροφίμου, γιατί μεγάλο πακέτο δεν σημαίνει πάντα και περισσότερο περιεχόμενο.  Όταν ψωνίζετε ποσότητα, έχετε οικονομία χρήματος και χρόνου!

  1.  Προτιμάτε πάντα φρούτα και λαχανικά εποχής!

Τα φρούτα και λαχανικά εποχής είναι φθηνότερα, αφού το κόστος μεταφοράς και συντήρησής τους είναι πολύ μικρότερο, νοστιμότερα αλλά και πλουσιότερα σε θρεπτικά συστατικά. 

  1.  Επιλέγετε  να ψωνίζετε φθηνότερα!

Δεν χρειάζεται να ψωνίζετε από την πλησιέστερη αγορά.  Μπορείτε να συγκρίνετε τιμές και να ψωνίζετε από όπου είναι φθηνότερα.  Δεν χρειάζονται ακριβά υλικά για να ετοιμάσετε ένα νόστιμο φαγητό! Οι μεγάλες κεντρικές αγορές προσφέρουν ποικιλία, καλύτερες τιμές, φρέσκα προϊόντα και όλες τις ποιότητες, γι’ αυτό καλό είναι να τις προτιμάτε.

  1.  Αξιοποιήστε όλα τα τρόφιμά σας !

Μην πετάτε αυτά που μένουν από την προηγούμενη μέρα στα σκουπίδια, καθώς μαζί με τα τρόφιμα πετάτε και λεφτά. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το περίσσευμα ως συμπλήρωμα άλλου φαγητού, πχ. λαχανικά και κοτόπουλο της προηγουμένης μέρας σε σούπες, σαλάτες, σάλτσες ή ζυμαρικά. Έτσι έχετε οικονομία, ποικιλία και νοστιμιά!

     7. Αποθηκεύετε τρόφιμα στην κατάψυξη!

Η κατάψυξη είναι άριστος βοηθός της οικονομίας.  Μπορείτε να μαγειρεύετε για δύο ή περισσότερα γεύματα και όχι μόνο για ένα, να τα χωρίζετε, να τα βάζετε σε κατάλληλα δοχεία και να τα τοποθετείτε στην κατάψυξη.  Μαγειρεμένα αλλά και αμαγείρευτα τρόφιμα μπορούν να καταψυχθούν για πολύ καιρό π.χ κρέας και πίτες και να αποτελέσουν πλήρες γεύμα. 

    8. Καλλιεργήστε 

Αν έχετε τη δυνατότητα και χώρο, καλό είναι να φυτέψετε λαχανικά και φρούτα στον κήπο σας δημιουργώντας τον δικό σας προσωπικό μπαξέ. Εναλλακτικά, ακόμη και αν δεν απολαμβάνετε το προνόμιο του κήπου, μπορείτε να φυτέψετε λαχανικά και βότανα, τα οποία θα χρησιμοποιείτε απευθείας στο μαγείρεμά σας! Έτσι, δε θα εξοικονομήσετε απλά χρήματα, αλλά θα έχετε και πάντα φρέσκες και υγιεινές βιολογικές ύλες στην κουζίνα σας!

  1.  Αντικαταστήστε τις θερμιδογόνες τροφές με έξυπνα και υγιεινά σνακ!

Όταν τρώτε πιο υγιεινά, καταναλώνετε λιγότερες έτοιμες επεξεργασμένες τροφές, όπως μπισκότα, έτοιμα κέικ, πατατάκια και αναψυκτικά τα οποία κοστίζουν! Θα διαπιστώσετε ότι όταν ψωνίζετε μόνο φρέσκα προϊόντα, ο λογαριασμός σας θα είναι ο μισός. Παράλληλα, μπορείτε να φτιάξετε τα δικά σας μικρά και οικονομικά σνακ! Για παράδειγμα, μπορείτε να ανακατέψετε  αποξηραμένα φρούτα με ξηρούς καρπούς ή να επιλέξετε ένα κουλούρι Θεσσαλονίκης ή ένα φρούτο ή μια φρουτοσαλάτα!

  1. Πίνετε νερό!

          Πέρα του ότι είναι σαφέστατα πιο υγιεινό από τα κάθε λογής αναψυκτικά και έτοιμους χυμούς, είναι επίσης και πολύ πιο οικονομικό!

Συμπερασματικά, αυτό που χρειάζεται ο καταναλωτής είναι να ερευνά και να βρίσκει τρόφιμα με την καλύτερη ποιότητα, στην καλύτερη ποσότητα και στην καλύτερη τιμή, ακολουθώντας μια στρατηγική που να ευνοεί συγχρόνως την υγεία του, τη ζυγαριά του και το πορτοφόλι του!

Ας σκεφτούμε θετικά και ας δούμε αυτή την κρίση σαν μια ευκαιρία αλλαγής και «κουρέματος» των άσχημων διατροφικών συνηθειών μας!

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Figura Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης

                                                         Νικολοπούλου Δήμητρα(MSc)

Μοιράσου το:

Σας κοιτάμε στα μάτια ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Περισσότερα Αποδοχή