Figura Clinica Logo
Έξυπνη Αναζήτηση

Η κατακράτηση υγρών από το σώμα (οίδημα) μπορεί να προκληθεί από την κακή διατροφή ,καθώς και από τοξίνες που μπορεί να έχει εκτεθεί το σώμα ή από κάποιες δυσανεξίες τροφών. Σίγουρα όμως ο πρωταρχικός παράγοντας είναι η περιορισμένη κατανάλωση νερού.

Όσο πιο ενυδατωμένο είναι το σώμα, τόσο λιγότερη είναι η κατακράτηση υγρών. Για να αντιληφθεί κάποιος αν έχει ή όχι ενυδατωμένο σώμα μπορεί να ελέγχει το χρώμα των ούρων του , το οποίο θα πρέπει να είναι από ανοιχτό κίτρινο εώς διαυγές.

Ποια διατροφή ενδείκνυται για την μείωση των κατακρατήσεων και τη βοήθεια αυτού στο αδυνάτισμα;

Περιορίζονται στο ελάχιστο:

  • Το αλάτι
  • Τα παστά ψάρια
  • Οι κονσέρβες
  • Οι έτοιμες σάλτσες
  • Τα λουκάνικα
  • Το κόκκινο κρέας
  • Τα αλλαντικά
  • Και οι αλατισμένοι ξηροί καρποί

Επίσης, πρέπει να αποφεύγονται τα γλυκά και όποιες τροφές είναι υπεύθυνες για την άυξηση των τιμών της ινσουλίνης στον οργανισμό.

Εννοείται, το αλκοόλ πρέπει να αποφεύγεται γιατί είναι υπέυθυνο για την αφυδάτωση του οργανισμού.

Αντίθετα μια διατροφή πλούσια σε κάλιο εξασφαλίζει την ισορροπία της αντλίας καλίου νατρίου και αυτό συμβαίνει γιατί το νάτριο είναι υπεύθυνο για τις κατακρατήσεις, ενώ το κάλιο βοηθάει στην απομάκρυνση του νατρίου από το ανθρώπινο σώμα.

Τροφές πλούσιες σε κάλιο είναι:

  • Η μπανάνα
  • Τα δαμάσκηνα
  • Τα σύκα
  • Το πορτοκάλι
  • Το πεπόνι
  • Το ρύζι
  • Η πατάτα
  • Τα όσπρια

 Άλλος ένας παράγοντας που μπορεί να βοηθήσει στην μείωση των κατακρατήσεων, είναι η άσκηση για την βελτίωση της κυκλοφορίας.

Τέλος , εννοείται πως η κατανάλωση του νερού, πρέπει να είναι 2 λίτρα ημερησίως ,για να γίνεται σωστή αναπλήρωση των υγρών  του σωμάτος.

 

Κοκοτού Αρετή, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Πουπάκη Εύα, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος 

Μοιράσου το:

Σας κοιτάμε στα μάτια ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Περισσότερα Αποδοχή