Figura Clinica Logo
Έξυπνη Αναζήτηση

Η νηστεία είναι μια περίοδος που μας βοηθά να απολαμβάνουμε γλυκά, τα οποία είναι ευεργετικά για την υγεία μας!

 

Aποφεύγοντας την κρέμα γάλακτος, τα αυγά, το βούτυρο και τη σοκολάτα γάλακτος, μπορούμε να απολαμβάνουμε γλυκά, νόστιμα και υγιεινά, αρκεί φυσικά να μην ξεπερνάμε τις συνιστώμενες ποσότητες!

Χαλβάς: O χαλβάς είναι πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε, ασβέστιο, φώσφορο και σίδηρο ενώ δεν περιέχει καθόλου χοληστερίνη. Παράλληλα, συνιστά εξαιρετική πηγή μονο- και πολύ-ακόρεστων λιπαρών οξέων, όπως και αντιοξειδωτικών τα οποία προστατεύουν από καρδιαγγειακά νοσήματα. Ωστόσο, χρειάζεται σύνεση στην κατανάλωσή του, καθώς πρόκειται για τρόφιμο υψηλής θερμιδικής αξίας. Τα 100 γρ. αποδίδουν 540 θερμίδες, γι’ αυτό καλό είναι να τον καταναλώνουμε με μέτρο, μέχρι 1-2 φορές την εβδομάδα. Πρακτικά, μια μερίδα χαλβά είναι περίπου 2 δάχτυλα, ενώ καλό είναι να αποφεύγετε το χαλβά με προσμίξεις άλλων συστατικών, όπως η σοκολάτα και οι ξηροί καρποί, διότι έτσι οι θερμίδες του εκτοξεύονται ακόμη περισσότερο!

Μαύρη σοκολάτα: Η μαύρη σοκολάτα, εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς της σε κακάο, συνιστά εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών (φλαβονοειδή) τα οποία συμβάλλουν στην προστασία έναντι των καρδιαγγειακών νοσημάτων και καρκίνου. Παράλληλα, αποτελεί πλούσια πηγή σε βιταμίνες Α και Ε, θειαμίνη και ριβοφλαβίνη, μαγνήσιο, κάλιο, ασβέστιο και χαλκό. Ωστόσο, χρειάζεται προσοχή στην ποσότητα κατανάλωσής της, καθώς συνοδεύεται από υψηλό θερμιδικό περιεχόμενο. Συστήνεται η κατανάλωση περίπου 30 γρ μαύρης σοκολάτας σε συχνότητα μέχρι 1-2 φορές τη βδομάδα.

Παστέλι: Η κύρια σύστασή του είναι το σουσάμι και το μέλι, και για το λόγο αυτό έχει ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία. Αποτελεί εξαιρετική πηγή ασβεστίου, μαγνησίου, σιδήρου, φωσφόρου, καλίου όπως και καλών λιπαρών οξέων (μονοακόρεστων και πολυακόρεστων ω3 και ω6), τα οποία συμβάλλουν στην μείωση της χοληστερόλης. Ακόμη, το παστέλι είναι πλούσιο στα πολύτιμα αντιοξειδωτικά (βιταμίνη Ε, σελήνιο, φυτοστερόλες, λιγνάνες) που προστατεύουν τα κύτταρα του οργανισμού από την οξειδωτική φθορά των ελεύθερων ριζών. Ωστόσο, χρειάζεται σύνεση στην κατανάλωση του αφού έχει υψηλό θερμιδικό περιεχόμενο, καθώς τα 30 γρ. παστελιού αποδίδουν περίπου 150 θερμίδες!

Γλυκά κουταλιού: Τα γλυκά κουταλιού αποτελούν από τις πιο υγιεινές και light επιλογές, καθώς δεν περιέχουν λίπη, παρά μόνο ζάχαρη. Ταυτόχρονα, επειδή τα γλυκά κουταλιού παρασκευάζονται από φρούτα, είναι πλούσια σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά τα οποία προστατεύουν την καρδιά και βελτιώνουν την άμυνα του οργανισμού. Μια μερίδα γλυκό κουταλιού αποδίδει περίπου 100-150 θερμίδες (ανάλογα με το φρούτο). Λόγω της χαμηλής θερμιδικής του αξίας, μπορούμε να τα καταναλώνουμε μέχρι 3 φορές την εβδομάδα.

Figura Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης Διαιτολόγοι-Διατροφολόγοι

 Νικολοπούλου Δήμητρα & Τσάλλου Νίκη

Μοιράσου το:

Σας κοιτάμε στα μάτια ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Περισσότερα Αποδοχή