Figura Clinica Logo
Έξυπνη Αναζήτηση

Το πρήξιμο των αστραγάλων και πελμάτων είναι ένα κοινό πρόβλημα που απορρέει από τη μη φυσιολογική συσσώρευση υγρού στα κάτω άκρα.

Πρόκειται για οίδημα, το οποίο δημιουργεί αίσθημα δυσφορίας, ενίοτε πόνου και πρηξίματος, ενώ δημιουργεί από αισθητικής πλευράς οπτική δυσμορφία. Το πρήξιμο είναι αισθητό πιο έντονα συνήθως στα κάτω άκρα λόγω της επίδρασης της βαρύτητας.

  Η συλλογή υγρών περιφερικά στις κνήμες, στους αστραγάλους και στα πόδια μπορεί να είναι παροδική με αίτια την παρατεταμένη ορθοστασία ή την έντονη καθιστική δουλειά ή τα πολύωρα ταξίδια. Παρ’ όλα αυτά, αυτή η κατακράτηση υγρών επηρεάζεται με την άνοδο της ηλικίας, ενώ συχνές αιτίες είναι το υπερβάλλον σωματικό βάρος, η πίεση, η φλεβική ανεπάρκεια, η θρόμβωση, μετεγχειρητική συνέπεια, η λήψη φαρμάκων, κορτιζόνης και ορμονών, η εγκυμοσύνη για τις γυναίκες, ενώ μπορεί να αποτελεί και σημάδι καρδιακής και νεφρικής ανεπάρκειας.

Το πρώτο βήμα σίγουρα είναι να εκτιμηθεί η προέλευση του προβλήματος. Σε δεύτερο χρόνο, αφού εκτιμηθεί το στάδιο της κατακράτησης υγρών, συστείνεται η επίβλεψη από ιατρό και διατροφολόγο ώστε να αποκατασταθεί το πρόβλημα.

Από φυσικής πλευράς, η διατροφική αντιμετώπιση πρέπει να περιλαμβάνει :

  • Νερό  

Για ακόμα μια φορά το νερό παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αντιμετώπιση της κατακράτησης υγρών. H αφυδάτωση οδηγεί το σώμα σας να συγκρατήσει το νερό. Ξεκινήστε με 1 ποτήρι νερό το πρωί και συνεχίστε κατανέμοντας το νερό μέσα στη μέρα, ώστε να επιτυχγάνετε τη μέγιστη δυνατή απορρόφηση. Συνδυάστε το με μερικές φέτες λεμόνι, λάιμ, ή πορτοκάλι, καθώς τα εσπεριδοειδή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο που ανακουφίζει από την κατακράτηση υγρών.

  • Ρόδι

Το ρόδι, τα εσπεριδοειδή και άλλα φρούτα πλούσια σε κάλιο μπορούν να βοηθήσουν στην μείωση των υγρών, επειδή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε μεταλλικό κάλιο που εξισορροπεί τα επίπεδα του νατρίου. Ξεκινήστε την ημέρα σας με μια σαλάτα με ρόδι ή ένα σμούθι με φρούτα.

  • Κάρδαμο

Το κάρδαμο είναι ένα παραμελημένο πράσινο φυλλώδες λαχανικό, και φυσικό διουρητικό καθώς έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το σέλερι, οι ντομάτες, τα καρότα, τα κρεμμύδια και οι πιπεριές, πλούσια σε κάλιο και φλαβονοειδή,  μπορούν να εξομαλίσουν την κατ  ακράτηση υγρών. Χορτάστε προσθέτοντας  σαλάτα σε όλα τα γεύματα.

  • Σολωμός

Ο σολωμός είναι μια υπερτροφή που δεν αποτελεί τροφή μόνο για την καρδιά, το μυαλό και τις αρθρώσεις. Μπορεί να απαλύνει και τα συμπτώματα ορμονολογικών διαταραχών π.χ. εμμηνόπαυση, τα οποία συνδέονται άμεσα με την κατακράτηση υγρών, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε ωμέγα-3 λιπαρά.  Άλλες πλούσιες πηγές σε ωμέγα-3 είναι ο τόνος , το σκουμπρί, η ρέγγα και ο λιναρόσπορος.

  • Δημητριακά Ολικής Και Ξηροί Καρποί

Τα δημητριακά ολικής άλεσης και οι ξηροί καρποί μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση του προεμμηνορυσιακού συνδρόμου, καθώς η υψηλή περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη B6 καταπολεμάει το αίσθημα πρηξίματος. Προσοχή στην επιλογή των δημητριακών, τα οποία πρέπει να έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο αλλά και οι ξηροί καρποί να είναι ανάλατοι

  • Τσουκνίδα

Η Τσουκνίδα και άλλα βότανα βοηθάνε επίσης στη μείωση της κατακράτησης υγρών. Η χρήση τους εστιάζει στην καλύτερη νεφρική λειτουργία, προάγοντας διούρηση . Μερικές ακόμα επιλογές για την καταπολέμηση του προβλήματος είναι τα μουστάκια καλαμποκιού, η ασημένια σιμίδα και η ρίζα πικραλίδας.

Γιαννακούλια Δήμητρα

Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

Χαροκοπείου Πανεπιστημίου

FIGURA ΠΕΔΙΟ ΑΡΕΩΣ

Μοιράσου το:

Σας κοιτάμε στα μάτια ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies.
Περισσότερα Αποδοχή